MRS Construct Siriu - Iulie 2019 6

DN 10 KM 81+000 – SIRIU – JUDEȚUL BUZĂU

 

DETALII LUCRARE:

 

  • Client: C.N.A.D.N.R. – D.R.D.P. BUCUREȘTI
  • Locație: Siriu – Județul Buzău
  • Valoare: 14.110.717,73 lei
  • Perioada de execuție: octombrie – martie 2014
  • Stadiul proiectului: finalizat

 


OBIECTIVUL PROIECTULUI

  • Proiectul contribuie la construcția unei infrastructuri mai sănătoase pentru Romania și le asigură trecătorilor o circulație în condiții de siguranță. MRS Construct a fost chemat în acest proiect pentru a reda siguranța pe DN10 între kilometrii 81 + 000 (Siriu, Județul Buzău). Drumul național se afla într-o stare extrem de precară și periculoasă. 
    Zona este una montană, care din 2005 și până în 2014 a fost supusă unor multiple probleme și destabilizări, din cauza calamităților frecvente din zonă.
  • În toată această perioadă, drumul era în fiecare an blocat pentru perioade lungi de timp, chiar până la 3 luni. 
    În septembrie 2014, însă, după ce drumul a devenit impracticabil și a fost închis traficului din cauza alunecărilor de teren din zonă, a avut loc o inspecție tehnică. 
    Comisia a evaluat situația și a trasat câteva soluții de adoptat și implementat. Au apelat la noi pentru a dezvolta și a implementa o soluție care să rezolve permanent problema acestui drum (problemă cauzată de alunecările de teren sezoniere).

REALIZAREA PROIECTULUI

  • Soluția noastră: să construim și să instalăm o copertină lungă de 120 m, pentru a proteja DN10;
  • Să construim și să instalăm bariere de retenție pe versantul muntelui, pentru a împiedica agregatele ce se rostogolesc în timpul alunecărilor să ajungă pe carosabil;
  • Echipa MRS a furnizat, pentru acest proiect, o arie variată de servicii, care să acopere toate nevoile și etapele lucrării: de la management de proiect, design, inginerie, construcție și până la administrarea subcontractorilor.

PROVOCARILE PROIECTULUI

  • Presiunea termenului de predare – Drumul era blocat, traficul era pus în pericol. Noi trebuia să redăm circulația cât mai rapid posibil, și, în același timp, în totală siguranță pentru trecători – în condițiile în care alunecările de teren continuau;
  • Condițiile de lucru – Pe toată perioada lucrărilor, a trebuit să ne desfășurăm activitatea cu agregate, roci și nori care se rostogoleau de pe versant deasupra noastră. Alunecările de teren nu s-au oprit nici măcar o zi;
  • Condițiile meteo potrivnice – Lucrarea s-a desfășurat în perioada toamnă-iarnă, când, în zonă, temperaturile scad undeva la o medie de -25c. Zona este recunoscută ca una dintre zonele cu cele mai mici temperaturi din țară, așa că a fost cu adevărat o provocare să lucrezi în condiții optime la temperaturi sub -20c.

FORTE UMANE SI MATERIALE UTILIZATE

  • 3 ingineri au lucrat la proiect;
  • 58 de muncitori în construcție;
  • 5 instalații de forat pentru ancore;
  • 6 excavatoare;
  • 3 buldoexcavatoare;
  • 1 macara 100 t;
  • 2 macarale de 18t;
  • 120 grinzi prefabricate cu Lungimea = 12,00 m;
  • 10 trailere pentru transportul grinzilor.

REZULTAT

Am ajutat la consolidarea infrastructurii României. După 10 ani de nesiguranță și pericol ce amenința trecătorii și localnicii, am reușit să redăm zonei și traficului un drum sigur, rezistent în timp. Acum poți vizita o minunată parte a României (lacul de acumulare de la Siriu și Munții de Întorsură) folosind în deplină siguranță DN10 km 81 + 000. Iar afacerile locale au revenit pe piața economiei românești ca jucători permanenți, indiferent de sezon.

Distribuie acest articol

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email
ro_RORomână
en_GBEnglish (UK) ro_RORomână