Banner-Articol-Maristar

Interviu Ziarul Financiar: Anul 2021 va fi un an al infrastructurii

 Creşterea cu 10% a bugetului Ministerului Transporturilor alături de fondurile europene alocate şi noului Program de Rezilienţă vor aduce în total mai mulţi bani pentru mari proiecte de infrastructură în 2021.

Bugetul Ministerului Transpor­turilor a crescut cu 10% în 2021 cu o alocare de 8 mld. lei şi o creştere de peste 30% pentru alocarea pe proiectele realizate cu fonduri europene, dublu faţă de cât s-a cheltuit în anul anterior. În plus, şi cheltuielile cu reparaţii au mai mulţi bani la dispoziţie, acestea având un buget alocat cu 14% mai mare.

În acest context, cel mai amplu proiect de renovare este cel al podului de la Cernavodă peste Dunăre, care în cei aproape 40 de ani nu a cunoscut niciun proiect de reabilitare, iar lucrarea va fi efectuată de compania de construcţii Maristar COM, care a mai realizat proiecte de reabilitare de poduri, de terasamente dar şi construcţii civile, de locuinţe, centre comerciale sau logistice.

„Vorbim de podul de la Cernavodă, care nu a cunoscut de 38 de ani o reabilitare. Noi acum vorbim de refacerea hidroizolaţiei, de reabilitarea părţii de structură. Noi avem acest proiect de 66 mil. leifără TVA, valoare de licitaţie. Am demarat deja partea de execuţie la începutul lunii martie, iar principalul risc este traficul rutier. Noi am deviat deja o cale de rulare, am închis tron­sonul Constanţa-Bucureşti pe un sens complet şi reabilităm calea de rulare până la finalul lunii mai. Odată cu începerea sezo­nului încetăm orice intervenţie pe calea de rulare şi ne mutăm pe lucrări adiacente şi reluăm odată cu începutul lunii octombrie. Noi avem o perioadă de execuţie de 24 de luni cu 60 de luni garanţie a lucrărilor“, a spus George Vlasie, general manager la Maristar COM.

Maristar Com, o companie din localitatea Titu, judeţul Dâmboviţa care activează în domeniul construcţiilor, a raportat pentru 2019 o cifră de afaceri de 116 mil. lei, în creştere cu 21% comparativ cu anul precedent, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe. Compania şi-a menţinut echipa formată din 100 de angajaţi. Profitul de 7,9 mil. lei a fost în creştere cu 33% faţă de anul anterior.

Anul 2020 a arătat o creştere a investiţiilor în rezidenţial şi infrastructură.

„Vedem proiecte noi. Principalul motor de creştere rămâne dezvoltarea de noi proiecte de infrastructură. Vedem noi licitaţii de infrastructură, proiecte implementate. Ne aşteptăm ca anul 2021 să fie un nou an al infrastructurii, mai ales dacă ne uităm că bugetul Ministerului Transporturilor a crescut cu 10% faţă de anul trecut. Este important că vedem lucrări blocate în trecut şi reluate acum. Este important acum să vedem şi o creştere a calităţii lucrărilor. Este important să atragem fonduri europene pentru infrastructură. Deja vedem mai mult accent pus pe partea de mentenanţă pot execuţie, calitatea lucrărilor contează tot mai mult. Suntem atenţi la alegerea materialelor, la hidroizolaţie superioară celei din caietul de sarcini”, a subliniat directorul companiei. El subliniază că sectorul de infrastructură va fi motorul creşterii construcţiilor anul acesta. Dar şi cel rezidenţial, care a crescut în 2020 faţă de 2019.

„Noi am investit mult în oameni, motiv pentru care avem un grad de retenţie a angajaţilor de 95%. Am investit constant în utilaje, avem peste 100 de utilaje“.

„Chiar luna aceasta am făcut o achiziţie a unui utilaj pentru execuţia pilonilor de peste 1,3 mil. euro ne preocupă constant partea aceasta şi ne uităm către infrastructură”, a subliniat George Vlasie.

El a subliniat că Marisar are propria echipă de angajaţi care lucreză la proiect. Calea de rulare va fi realizată cu forţe proprii dar sunt şi lucrări subcontractate cum ar fi cele la partea electrică de iluminare, sablare sau curăţare a componentelor metalice.

Următorul proiect din zonă va viza şi reabilitarea podului peste Braţul Borcea al Dunării.

„Podul peste Braţul Borcea este în acest moment în perioada de contestaţii. Noi sperăm ca până la finalul lunii martie să avem un rezultat. Nu vom demara partea de reabilitare mai devreme de octombrie, nu vrem să afectăm calea de rulare în sezonul estival, dar vom realiza lucrări adiacente precum hidroizolaţie. Vorbim de lucrări similare aici între cele două poduri. Acestea sunt cele mai mari două proiecte de infrastructură la care lucrăm sau vom lucra”, a spus George Vlasie.

Tot pe partea de infrastructură compania mai lucrează la un pod peste Dâmboviţa pe DN73, un pod nou în zona podului Dâmbovicioarei, mai are în reabilitare cinci poduri în Babadag, Tulcea, punere în siguranţă în Argeş pe DJ711A, punere în siguranţă pod pe DN2 în zona Mărăcineni şi în zona DN28, zona Siret, localitatea Scheia.

Ca lucrări civile compania de construcţii are proiectul Residence Smart, un ansamblu rezidenţial cu 360 de locuinţe în Ploieşti, 6 blocuri şi un imobil multifuncţional cu afterschool, restaurant şi spaţii comerciale, pe 22.000 mp ce va fi gata anul acesta, cu 65% spaţii verzi şi 1000 de arbori plantaţi. Tot în zona Ploieşti mai are Residence Village pe un teren de peste 40.000 mp, cu două blocuri şi duplexuri în următorii cinci ani şi tot în construcţie mai are un spaţiu de evenimente şi construcţia unui hotel.

„Este limpede că vedem o preocupare tot mai mare a autorităţilor în privinţa podurilor. Vorbim de licitaţii pentru noi proiecte, dincolo de cele care sunt acum în construcţi. Dacă ne uităm la bugetul alocat, anul 2021 este unul al podurilor. Podurile sunt extrem de importante deoarece poate bloca o rută întreagă”, a spus George Vlasie.

O altă ramură este cea de reabilitări şi consolidări terenuri şi aici au pe lângă partea de drumuri şi cea de poduri.

„Discutăm de foarte multe probleme, dar suntem pe o direcţie bună. Pe teren pot apărea surprize cu studii de fezabilitate realizate cu mult timp în urmă. Dar ne adaptăm, căutăm soluţii. Dacă putem trece mai departe cu costuri minime, o vom face. Dar da, am găsit probleme şi diferenţe între studii vechi şi teren. Dar vedem îmbunătăţire. Spre exemplu pentru A3 Ploieşti-Braşov este refăcut acum studiul de fezabilitate, refacem partea de proiectare deci vedem un interes din partea autorităţilor. Mai sunt studii care arătau o alunecare mică de teren, dar care în 4-5 ani s-a transformat într-una mare. Acum este nevoie de lucrări noi şi studii suplimentare”, a subliniat directorul.

Distribuie acest articol

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email
ro_RORomână